0

Kenangan #2 :")



Kamu tau apa yang aku pikirkan jika aku mendengar nama kamu?

Aku memikirkanmu.
Aku mengenang kenangan kita saat masih bersama dulu.
Aku membayangkan masa depan yang kita khayalkan bersama dulu.
Apa kamu tak mempunyai perasaan yang sama sepertiku ini?

Tidak? Iya, kamu memang tak mungkin mempunyai perasaan itu.
Kamu tega meninggalkan aku, demi dirinya.
Dirinya yang mungkin jauh lebih baik daripada aku.
Dirinya yang mungkin jauh lebih membahagiakan kamu daripada aku.
Dirinya yang mungkin jauh lebih terlihat sempurna daripada aku.
Dirinya yang mungkin jauh lebih bisa mengerti kamu daripada aku.

Tapi tidakkah kau ingat yang kita lakukan bersama dulu?
Nonton bioskop bersamaku.
Makan malam bersamaku.
Jalan-jalan bersamaku.
Dan itu semua dapat kamu lupakan begitu saja?

Aku tak mengerti.
Apakah kamu tidak mencintaiku dulu?
Sehingga kamu bisa melupakan kenangan itu begitu saja.
Kenangan indah yang dulu pernah kita lakukan bersama.
Apakah kamu tidak mengingatnya?
Apakah kamu tidak mengenangnya?

Mungkin kenangan itu memang sudah terkubur bersama kenangan buruk kamu yang lain.
Mungkin kenangan itu memang sudah dibuang olehmu.
Mungkin kenangan itu memang tidak layak dikenang olehmu.
Tapi bagiku, kenangan itu adalah kenangan terindah saat bersamamu.
Kenangan yang mungkin tidak dapat kulupakan selama hidupku.
Kenangan yang mungkin tidak dapat tergantikan oleh yang lain.

Kenangan indah.
Yang tak dapat kulupakan.
Tapi dapat kau lupakan.

0 Comments

Posting Komentar

Copyright © 2009 Egi Jonathan All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.